KONZALTING - EDUKACIJA - OSOBNI RAZVOJ
"Meke vještine" za napredak u karijeri
...............................................................................................................................
Vještine zbog kojih vas poslodavci ne pitaju za diplomu

Riječ je osobnim vještinama i umijećima, a određuju ih sposobnost rješavanja zahtjevnih problema i zadataka na poslu. Te vas osobine određuju kao lidera, pregovarača, komunikatora, timskog igrača, motivatora

Imate posjetnicu na kojoj piše: dr. ili mr. ili neka druga titula ... impresivno! No sve te fascinantne titule, pa čak i mreža poznanstava koje imate, nisu više dovoljni da vam osiguraju posao iz snova, u tvrtki koja je "in". Danas poslodavci žele znati koliko ste "jaki" na području vještina koje se popularno zovu "soft skills". To je ono što će vam omogućiti napredak u karijeri, uspjeh u poslu i zadovoljstvo u životu. A što su to "soft skills" zapravo?

Soft skills su osnovne vještine koje ljudima trebaju za uspjeh
u poslu. Ne mogu se izmjeriti, a predstavljaju osobne vještine,
netehničnke naravi, koje u mnogočemu zapravo određuju vašu
osobnost i sposobnost rješavanja zahtjevnih problema i
zadataka na poslu.

One vas karakteriziraju kao lidera, pregovarača, komunikatora,
timskog igrača, motivatora ...
Za razliku od tih vještina tzv."hard skills" su sposobnosti koje se stječu obrazovanjem, a rezultiraju titulom koju dobivate jednom kad već imate u ruci diplomu ili završnu svjedožbu.

Pitanja na kojima se "pada" ili "prolazi"

Pitanja na koja ćete danas odgovarati kad se natječete za posao, sve su manje u stilu "Koju ste školu završili?", a sve su bliža sljedećima: "Volite li raditi u timu?", "Kako se nosite sa stresom?" ili "Jeste li uspješni u komuniciranju s ljudima?" Ili pitanje "Jeste li uspješni u rješavanju problema? Kakvi ste u rješavanju konflikata?" Upravo na tim pitanjima "prolazite" ili "padate" kod poslodavaca, jer ona otkrivaju tko ste ispod kravate ili poslovnog odijela.

Poslodavcima je stalo da te vještine posjeduju svi njihovi djelatnici, a onima kojima te vještine nedostaju spremni su ponuditi dodatnu izobrazbu. Stalo im je da ste jaki u području koje se naziva "soft skills" jer ćete u tom slučaju bolje obavljati svoj posao pod stresom, učinkovitije ćete voditi timove, znat ćete kada i koje poslove treba delegirati kako biste se sami (a usput, izvanredno ste plaćeni) posvetili važnijim stvarima i uspjeli kvalitetno riješiti svaki problem, istodobno vodeći tvrtku i razvijajući poslove.

Bit ćete kvalitetniji motivator, a vaš će tim postizati bolje
rezultate. Jednostavno rečeno - poslodavcima ćete osigurati
veći profit i konkurentniju poziciju na tržištu. Dakle, razvijajte
i učite vještine koje zovemo "soft skills".

Emocionalne kompetencije

U knjizi Emocionalna inteligencija na poslu, David Goleman,
jedan od začetnika ideje o emocionalnoj inleligenciji, govori
upravo o tim vještinama. Autor ih smatra dijelom
emocionalnih kompetencija. Prema Golemanu, emocionalne
kompetencije čine osobne kompetencije i društvene
kompetencije.

Osobne kompetencije predstavljaju sposobnost da se nosimo
s vlastitim teškoćama, a to su samosvijest, samosvladavanje
i motiviranost, dok u društvene kompetencije spada sposobnost
ovladavanja odnosima s drugima, i to empatija i društvena
umijeća ili - "soft skills".

Visoko na ljestvici vještina bez kojih uspjeh u poslu nije moguć
jesu utjecajnost, sposobnost komuniciranja, motiviranje drugih
i sebe samih te rješavanje sukoba i prihvaćanje promjena. Usto
važne vještine su sposobnost stvaranja veza, sposobnost
izgradnje i rada u skupini. Dakako, i već toliko puta spominjana
sposobnost vođenja ili leadership.

Vještine koje se uče

Dobra je vijest da se te vještina mogu naučiti, odnosno mogu
se steći vremenom i izobrazbom. Na tečajevima i seminarima
koji su dostupni na našem tržištu, možete u individualnom ili
timskom radu svladati upravo one vještine koje vam nedostaju.

Naime, moguće je i prema vašim potrebama ili potrebama
vašeg tima u kompaniji napraviti 'in-house' program odabranih
vještina koje biste željeli steći ili usavršiti. Na taj način možete
naučiti kako postati vještiji i nadopuniti znanja koja ste stekli u
redovnom školovanju za koja vam je obrazovna ustanova
dodijelila titulu.

Razvoj tih vještina (soft skills) dovest će vas i vaš tim na novu
razinu kvalitete. Stavljajući tim ili uposlenike u središte zanimanja,
razvijat ćete kod njih vještine koje će koristiti kompaniji, jednako
kao i njima pojedinačno. To će ohrabriti svakog člana tima da traži
najbolja rješenja i daje maksimum od sebe.

Očekivanje da djelatnici ulažu u sebe i u članove tima nije samo pravo kvalitetnog poslodavca i uposlenika nego i njegova obaveza. Provjerite koliko zarađujete i ne libite se odvojiti dio sredstava za učenje vještina koje će vam profit samo povećati.

Izvor "LIDER" poslovni tjednik (22.12.2005.) ...
Ako ste jaki u području "soft skillova" bolje ćete obavljati posao pod stresom, učinkovitije voditi tim i znati kada i koje poslove treba delegirati. Bit ćete kvalitetniji motivator, a vaš će tim postizati bolje rezultate.

  • Napravite analizu vještina koje posjedujete vi i vaš tim ‡ upoznajte se s konceptom i usvajajte ih korak po korak. Isto primijenite i na članove tima. Dovedite svoja očekivanja u realne okvire. I vježbate.

  • Motivirajte zaposlenike da stječu nove vještine ‡ pojasnite im koju korist od novih vještina imaju oni sami i koja je korist za cijeli tim. Animirajte i svoj tim da sudjeluje u kreiranju potreba ljudi rado sudjeluju u onome za što su i sami zaslužni.

  • Koristite pomoć stručnjaka trenera. Life Coach ili neki drugi stručnjak s provjerenim iskustvom, zna kako vas kroz primjereni trening podučiti novim vještinama.

  • Uočite individualne potrebe svojih uposlenika. Svi pričaju o timskom radu, ali ovdje je važno da vještine usvoje naprije pojedinci. Osoban pristup iznimno je koristan.

  • Osigurajte komplementarnost vještina u timu. Nisu svi ljudi isti,  ali to je dobra vijest. Koristite snažno izražene osobine pojedinih članova tima i kreirajte tim koji će raznorodnim vještinama pridonijeti ukupnoj kvaliteti.

5 zlatnih pravila za svladavanje vještina nazvanih "soft skills"
       OSTALI OBJAVLJENI TEKSTOVI:

  • povratak na sadržaj ...